Metode pentru a prelungi viata anvelopelor de vara

Vara si-a intrat in rol, iar temperaturile sunt din ce in ce mai ridicate. Soferii au facut cozi la serviceurile auto pentru a isi echipa masinile cu anvelope potrivite de vara. Asta in cazul in care nu au optat pentru anvelope all seasons. Exista si aceasta varianta, de compromis, care va scuteste de mersul la service la fiecare schimbare de sezon. Dar specialistii spun ca anvelopele all season nu dau randament maxim nici vara, nici iarna, fiind cumva intermediare ca si proprietati si aderenta celor specifice. Astfel, este de preferat sa aveti anvelope pentru fiecare sezon, intrucat materialul din care sunt confectionate este unul special, pretabil la caldura extrema, sau la temperaturi foarte scazute. Cele de vara au un cauciuc care rezista pe timp de vara, iar cele de iarna sunt confectionate cu santuri mai adanci si mai groase pentru o aderenta si un rezultat mai bun la franare.
Dupa ce v-ati schimbat anvelopele, este bine sa stiti faptul ca sunt metode pe care le puteti aplica pentru a le intretine si pentru a le prelungi viata, astfel incat acestea sa mai fie bune si in anul urmator.
Cum facem acest lucru? In primul rand este foarte important sa verificam constant presiunea din pneuri. O presiune prea scazuta, sau chiar si una prea ridicata poate duce la uzura prematura a anvelopei. Ea se va uza neuniform si veti ajunge sa simtiti trepidatii in volan.
Un alt aspect il constituie echilibrarea rotilor. Degeaba avem o presiune corespunzatoare daca rotile nu sunt echilibrate. La fel ca si in cazul presiunii, o lipsa de echilibrare va duce la o uzura neuniforma, iar viata anvelopelor se va scurta indubitabil.
Pentru protejarea anvelopelor si pentru intretinerea lor, este recomandat sa evitam stilul agresiv de condus. Asta inseamna sa evitam sa punem frane bruste si sa incercam sa conducem lin si preventiv. Evitati condusul sportiv. El nu afecteaza doar starea cauciucurilor, ci si starea componentelor masinii care in timp se pot deteriora atat de rau, incat la un moment dat va trebui sa apelezi la un serviciu de  tractari auto pentru a duce masina tractata la service.
Specialistii spun ca nu este indicat nici sa supunem pneurile la umiditate. Evita sa lasi masina intr-un loc unde exista apa acumulata pentru ca anvelopele de vara nu sunt confectionate pentru a rezista.
In final, atunci cand temperatura se schimba, evita sa continui sa folosesti anvelopele de vara si schimba-le cu cele de iarna, daca nu vrei sa le distrugi. Aceste anvelope sunt pretabile doar pe timp calduros.
Daca respecti toate aceste aspecte, atunci anvelopele masinii tale vor avea durata de viata mai mare, iar tu vei fi nevoit sa investesti mai rar in achizitionarea unora noi.

Ce trebuie sa verifici inainte de a merge cu masina la ITP?

ITP inseamna inspectie tehnica periodica si este reglementata prin lege ca fiind o verificare obligatorie a masinii. In cadrul acesteia se va verifica daca masina corespune normelor de siguranta pentru circulatia pe drumurile publice, dar si nivelul de poluare.
Pentru efectuarea ITP-ului sunt necesare urmatoarele documente: cartea de identitate a masinii, certificatul de inmatriculare al masinii, asigurarea RCA si buletinul.
La aceasta verificare se va verifica initial nivelul de poluare, gazele si zgomotul emis de teava de esapament. Apoi se trece la verificarea sistemelor de siguranta. Si aici discutam despre frane. Apoi sistemul de directie si starea farurilor sau a altor componente electrice.
Daca vrei sa treci cu brio o inspectie ITP trebuie sa te asiguri dinainte ca anumite componente sunt in stare ireprosabila.
Primul lucru de verificat pe lista este starea discurilor si  placutelor de frana. Iar asta nu trebuie sa faci doar daca mergi la ispectia tehnica periodica, ci oricand, pentru ca de frane depinde viata soferilor si a pietonilor. De aceea ele trebuie sa fie oricand in stare perfecta de functionare. Cum le poti verifica? Masina transmite semne atunci cand are o problema la discuri sau la placute. Fie trepideaza in mers volanul, fie auzi zgomote, aceste lucruri pot insemna o degradare a placutelor si a discurilor. Daca observi ca discurile sunt deformate sau, mai rau, fisurate, nu risca sa mergi cu masina nici macar pana la service, ci apeleaza de urgenta un serviciu de tractari auto  pentru a duce masina sa ii schimbi piesele. Daca circuli cu un disc de frana fisurat acesta se poate sparge in timpul mersului, iar umarile pot fi tragice.
Nu omite sa verifici nici conductele. Poti face asta fie personal, uitandu-te sub masina dupa urme de rugina sau crapaturi, sau poti merge la service auto pentru verificare. Daca te prezinti la o inspectie ITP cu asemenea probleme, asteapta-te sa fii trimis acasa.
Daca observi ca volanul trage intr-o parte, inseamna ca sistemul de  directie al autovehiculului nu este in regula. Poate sa fie ceva minor, un singur element banal pe care trebuie sa il schimbi, sau poate fi vorba de ceva destul de serios. Ideea este ca nu trebuie sa stam pe ganduri daca observam asa ceva. Si cu siguranta inspectorii ITP nu vor trece cu vederea o astfel de problema, indiferent de ce ar fi generata.
Daca vrei sa treci cu bio inspectia ITP, verifica cu atentie fiecare bec si fiecare far. Sistemul de iluminat este esential pentru obtinerea avizului ITP. Este mult mai simplu sa inlocuiesti becurile nefunctionale, decat sa faci un drum la ITP si sa ti se refuze autoturismul. Va trebui sa remediezi problemele si sa te prezinti iar pentru inspectie, timp in care nu vei avea voie sa circuli cu masina, nevanad ITP valabil.
Un alt detaliu este ca seria de la motor sa fie vizibila. Inainte sa mergi la verificare, uita-te daca este conforma si daca se poate vedea cu usurinta. De asemenea, daca ai cumva martori aprinsi la bord, nu strica sa dai o fuga la service pentru a remedia problema. Este posibil sa nu treci ITP cu martori aprinsi la bord, iar acestia nu sunt aprinsi intamplator. Ei semnaleaza o problema pe care nu este bine sa o trecem cu vederea. 

Obiceiuri care produc incet, dar sigur defectiuni masinii

Astazi discutam despre obiceiurile pe care le avem atunci cand conducem care ne pot aduce defectiuni costisitoare ale masinii si cum sa le evitam.
Sunt foarte multe lucruri pe care, daca le facem frecvent, pot afecta componentele masinii. Prima pe lista este conducerea si franarea agresiva. Nu mai e un secret faptul ca daca bruscam masina si conducem agresiv, in timp piesele vor ceda. Acest stil de condus va duce cu siguranta la uzura franelor, placutelor si discurilor. Este de preferat sa conducem lin, sa fim atenti si sa anticipam miscarile masinilor din fata, dar si culoarea semafoarelor. Asta daca vrem sa nu investim prea mult in reparatia masinii pe viitor.
O greseala foarte frecventa si foarte grava este statul cu piciorul pe ambreiaj. Poate din instinctul de a porni cat mai repede, sau poate din obisnuinta, acest obcei poate sa distruga treptat ambreiajul, iar masina nu va mai pleca de pe loc. Va trebui sa apelezi un serviciu de tractari auto si sa mergi la service, iar schimbarea unui abreiaj este destul de costisitoare.
Gresit este si sa neglijam curatenia masinii. Nu doar ca praful va distruge vopseaua si caroseria, dar daca mai si deschidem geamurile atunci cand sunt pline de praf ne vom trezi cu niste zgarieturi de toata frumusetea. Acelasi lucru este valabil si pentru folosirea stergatoarelor fara lichid de prabriz. Toate particulele de praf vor fi plimbate pe parbriz si vor lasa zgarieturi.
O alta greseala este sa bruschezi treptele de viteza. Multi soferi fac asta. Este gresit sa bagam masina in masarier cand inca se deplaseaza inainte. Daca ati facut-o probabil stiti sunetul care se aude cand se intampla asta. Asta se intampla pentru ca masina trebuie sa fie complet oprita inainte de a baga in masarier, pentru ca el nu este sincronizat.
Pentru ca avem drumuri cu multe gropi, este esential sa disutam si despre urmatoarea greseala: multi soferi trec gropile sau limitatoarele de viteza cu piciorul apasat pe frana. Obiceiul asta nu duce doar la stricarea franelor, ci si a articulatiilor dar si a suspensiilor. Ideal este sa reducem viteza si sa trecem lin peste obstacole.
Un al pont pentru a nu produce defectiuni masinii este sa nu tragi la maxim de volan pentru ca risti sa strici dintii mecanismului.
Daca vrei sa nu investesti prea mult in masina ta si in reparatii, incearca sa fii atent la toate aceste detalii. Stilul in care o conduci si modul in care o utilizezi conteaza foarte mult, si uneori aceste obiceiuri facute constant duc sigur la defectiuni. 

Sfaturi pentru cei care isi cumpara o masina second hand

Piata de masini second hand este foarte variata si din ce in ce mai multe persoane aleg sa isi achizitioneze un astfel de autoturism, in pofida unuia nou.
Motivul principal este pretul, o masina noua avand un pret mult mai ridicat si fiind mai putin accesibila din acest punct de vedere. Daca te decizi sa iti cumperi o masina second hand, trebuie sa te interesezi la ce anume sa te uiti pentru a evita sa cumperi o masina cosmetizata, dar care are defectiuni majore. Foarte multe persoane se pacalesc si ajung sa cumpere masini care arata bine, dar de fapt sunt defecte si ajung sa faca cativa kilometri cu ea ca ulterior sa apeleze un serviciu de tractari auto , pentru ca au ramas in drum cu ea cand le era lumea mai draga.
Atentie deci la anunturile false, exagerate, la masinile cosmetizate pe afara si la samsari.
Daca ai avut noroc si ai gasit o masina cat de cat in regula, iata ce ar trebui sa faci dupa ce devii proaspat proprietar.
In primul rand sa intocmesti actele necesare si dosarul de inmatriculare. Aceasta procedura iti va lua ceva timp, dar daca ai toate actele in regula nu ar trebui sa fie probleme. Actele sunt: contract de vaznare cumparare, fisa de inmatriculare, asigurare RCA, talon, numere de inmatriculare, buletin.
Dupa ce ai facut asta, nu ar strica sa dai o fuga si la service pentru o scurta verificare si o revizie. Nu ai de unde sa stii cand s-a facut ultima revizie, si chiar daca vechiul proprietar garanteaza, e indicat sa fac un schimb de ulei. E foarte importanta si starea filtrelor masinii. Daca filtrele sunt imbacsite si vechi, motorul va fi sufocat si va trage foarte greu. Efectul se va concretiza prin anumite defectiuni, mai devreme sau mai tarziu. Costul pentru schimbarea filtrelor nu este foarte mare, deci daca este necesara schimbarea lor, nu sta pe ganduri.
Urmatorul drum ar trebui sa fie la spalatorie si asta nu neaparat pentru exteriorul masinii, cat pentru interior. Tapiteria poate fi destul de murdara chiar daca acest lucru nu este vizibil, deci este necesar sa faci o dezinfectare.
Urmatorul lucru pe care trebuie sa il faci este sa mergi la o vulcanizare pentru a iti verifica anvelopele si pentru a baga presiune in roti. In functie de anotimp, va trebui sa schimbi anvelopele, cele de vara cu cele de iarna, sau invers. Daca observi ca sunt foarte uzate, indicat ar fi sa investesti in unele noi.
Starea anvelopelor este foarte importanta. Ele influenteaza consumul de carburant, modul in care functioneaza si trage masina, dar si aderenta si nivelul de franare. Nu pierde din vedere aceste aspecte.