In articolele anterioare am discutat despre importanta uleiului de motor pentru piesele compenente ale masinii, despre clasificarea lor in functie de materia prima folosita la producerea lor. Astazi discutam despre criteriul de vascozitate. Am mers la service auto Bucuresti si ne-am interesat la specialisti.
Am aflat faptul ca exista doua tipuri de uleiuri: uleiul single grade si uleiul multi grade. Primul este uleiul care este util la o singura temperatura. Daca folositi de exemplu masina intr-o zona cu un singur anotimp si cu o temperatura constanta pe toata durata anului, veti alege un ulei single grade. Acesta are ca denumire: 0W,5W,20 etc.
Bineinteles, nu este cazul nostru. Deci noi vom alege un ulei multi grade. Acest ulei se foloseste atunci cand exista variatii de temperatura pe perioada unui an. Discutam despre temperaturi de -30 sau peste 100 de grade atunci cand motorul este la temperatura maxima.
Acest ulei contine substante care ii permit ca pe timpul perioadelor reci sa aiba o vascozitate mica, iar pe timpul perioadelor calde sa aiba o vascozitate mare.Acestea contin pe eticheta doua seturi de cifre, care indica temperatura minima si temperatura maxima, de exemplu 10W-30. Acest timp de ulei va functiona atat la temperaturi mici, cat si la temperaturi mari.
Write a comment:

*

Your email address will not be published.

logo-footer