Pentru ca se apropie sezonul in care toti soferii urmeaza sa schimbe cauciucurile de vara cu unele de iarna astazi vorbim despre diferentele intre un cauciuc de iarna si unul all-seasons.
Un cauciuc all seasons, asa cum intelegem si din denumire este un cauciuc pretabil in orice anotimp, fie ca e vara, fie ca e iarna. Este bineinteles mai scump decat unul de iarna sau de vara, dar uneori mai convenabil decat ne-ar costa sa schimbam cate doua seturi pe an. Exista multe pareri controversate si contradictorii cu privire la anvelopele all seasons. Am discutat cu specialistii de la o companie de Inchirieri auto Bucuresti si am intrebat cum procedeaza cu privire la anvelopele in functie de sezon. Am aflat faptul ca desi un cauciuc all season este pretabil oricarui sezon, acesta nu poate sa intruneasca toate caracteristicile unui cauciuc de iarna, cat si pe cele ale unui cauciuc de vara. De exemplu, un cauciuc all season va circula pe zapada si se va comporta mai greu pe zapada decat unul de iarna, care este expres creat pentru aceste conditii. Diferenta consta in textura materialului din care este creat. Un cauciuc de vara este creat dintr-un cauciuc mai tare, rezistent, unul de iarna este dintr-un cauciuc mai moale care sa suporte temperaturile foarte scazute. Un cauciuc all season este creat dintr-un material intre cele doua categorii mai sus mentionate: nici moale, nici tare, deci nu va conferi niciodata toate caracteristicile celor doua grupe, ci doar partial. Este indicat sa folositi, in functie de anotimp, cauciucuri special create pentru conditiile de afara, pentru a va asigura siguranta, confortul si aderenta la carosabil.