De multe ori, la service sau la vulcanizare, auzim de aceasta practica de rotire intre ele a pneurilor si foarte multi se conformeaza mecanic, fara sa stie adevaratul rol pentru care se face asta.

    Explicatia este foarte simpla si logica. Pneurile din fata sunt supuse unui stres suplimentar, prin toate virajele pe care le luam si toate manevrele. Si care este rezultatul? Aceste anvelope se vor uza mult mai repede decat celelalte.
     Deci gradul de uzura intre anvelopele din fata si cele din spate va fi disproportionat si trebuie sa il reechilibram pentru ca acestea sa se uzeze uniform, altfel exista riscuri care duc pana la accidente de la care trebuie sa pleci cu platforma de la tractari auto .  
   Asadar rotirea anvelopelor se face fie pe diagonala, adica cel din stanga fata se pune in dreapta spate sau invers, fie pe aceeasi parte, cel din fata stanga il mutam in fata dreapta si invers.
    Daca in timp nu faci aceste rotiri, risti sa afectezi sistemul de suspensii al masinii din cauza faptului ca nu vor avea acelasi grad de uzura. Este ca si cand ai avea masina echipata cu anvelope de marimi diferite. Sa circuli cu astfel de masina nu ar parea prea usor, nu-I asa?
    Este recomandat ca aceasta rotire sa se faca la aproximatix 10.000 de km.
Write a comment:

*

Your email address will not be published.

logo-footer