Condusul responsabil

Fiecare sofer are un stil propriu de a conduce, iar experienta ii formeaza multe deprinderi de care are nevoie atunci cand conduce. Este de retinut ca anumite ticuri sau deprinderi invatate pot duce la deteriorarea anumitor componente ale masinii. In randurile de mai jos gasiti cateva actiuni facute de conducatorii auto care repetate in mod periodic duc la deteriorarea autovehiculului.

1. Apasarea abuziva a ambreiajului.

Exista doua cauze care duc la deteriorarea prematura a ambreiajului si anume: sprijinirea piciorului pe ambreiaj atunci cand masina ruleaza si apasarea ambreiajului la semafor.

Sprijinirea piciorului pe ambreiaj atunci cand masina ruleaza duce la deteriorarea ambreiajului deoarece acesta simte presiune. In partea stanga a ambreiajului este un loc liber special conceput pentru sprijinirea piciorului atunci cand nu este nevoie de apasarea pedalei.

Apasarea ambreiajului atunci cand va aflati la semafor si inca nu s-a aprins lumina verde duce la deteriorarea prematura a ambreiajului. In plus, presiunea pusa pe acesta duce la degradarea placii de presiune, a discului, a parghiei de debriere si rulmentilor de debriere.

Neapasarea intr-un mod corespunzator a ambreiajului produce un contact imperfect intre disc si volanta, lucru care se sondeaza cu disparitia suprafetei de frecare, adica la producere de ferodouri.

2. Mana pe schimbatorul de viteze

Multi soferi prefera sa isi sprijine mana pe schimbatorului de viteza, indiferent daca masina este prevazuta sau nu cu o cotiera intre sofer si pasager. Atunci cand se intampla acest lucru se exercita presiune pe sincronizatoare si bucsele de transmisie, lucru care se sondeaza cu uzura interna.

3. Franarea brusca

Soferii trebuie sa invete sa anticipeze actiunile care se desfasoara in fata lor si sa nu mai bruscheze frana. Atunci cand franarea se produce intr-un mod violent franele masinii se deterioreaza mult mai repede. Pe langa deteriorea franelor, discurile, placutele si furtunele de franare au si ele de suferit.

4. Rezervor aproape gol

Multi soferi prefera sa circule cu masina pana cand aceasta este pe punctul de a se consuma tot combustibilul din masina. Acest lucru este gresit din doua puncte de vedere: risti sa ramai cu masina in drum si risti sa uzezi masina.

Daca mai ai putin combustibil risti sa ajungi intr-o zona fara benzinarii si astfel ramai cu masina in drum. Pe langa acest lucru, exista posiblitatea ca pompa de benzina aflata in rezervor sa nu fie aproape de baza rezervorului, iar daca combustibilul este prea putin atunci apare uzura prematura sau chiar arderea pompei.

In plus, depunerile lasate de benzina pe baza rezervorului risca sa ajunga in sistemul de injectie, iar acest lucru dulce la deteriorarea sistemului.

5. Selectarea brusca a marsarierului

Bagarea in marsarier atunci cand masina este inca in miscare este o situatie des intalnita in cadrul soferilor, iar acest lucru dulce la uzura componentelor masinii. Vitezele de mers inainte sunt sincronizate, dar marsarierul nu este sincronizat, iar cand il selectezi si masina inca merge se produce acel zgomot de fier pe fier si risti sa strici transmisia, cutia de viteza a masinii.

logo-footer