Astazi discutam despre cum se conduce corect o masina cu transmisie manuala. Multe din manevrele pe care le facem pot fi daunatoare pentru masina, iar efectuarea constanta a acestor manevre ne pot lasa usor masina in drum, cu singura solutie de a apela la un serviciu de tractari auto Bucuresti pentru a merge la service la reparatii. Pentru a evita daunele produse masinilor trebuie sa cunoaste cateva reguli esentiale pentru masinile de acest tip.
Chiar si scolile auto pun la dispozitie masini cu transmisie manuala. Deci daca te gandesti ca nu trebuie sa cunosti aceste reguli pentru ca masina ta va fi una automata, gresesti. Pentru a ajunge la o masina automata, trebuie sa stapanesti regulile de condus ale unei masini manuale.
Prima regula pe care trebuie sa o stim este aceea ca nu trebuie sa mergem cu piciorul pe ambreiaj. Exista multi soferi care din comoditate, sau din obisnuinta, chiar si atunci cand circula la drum intins, isi lasa piciorul sprijinit pe pedala de ambreiaj. Lucru total gresit. Asta va duce inevitabil la deteriorarea ambreiajului. Chiar si o presiune mica produce uzuri si masina va necesita reparatii. Nu apasati ambreiajul decat atunci cand este necesar sa schimbati viteza. Si nu uitati faptul ca orice masina are un loc special dedicat pentru puteti sa va sprijiniti piciorul.
A doua regula de bun simt este sa nu fortezi cutia de viteze atunci cand intra greu in viteza. Se intampla uneori ca masina sa intre mai greu in prima treapta de viteza. Daca acest lucru se intampla, nu fortati. Indicat este sa ridicam piciorul de pe ambreiaj si sa il calcam din nou, iar de aceasta data treapta va intra.
Pentru a pastra buna stare a masinii este indicat sa fim atenti si atunci cand bagam masina in masarier. Pentru a baga masina in treapta de masarier este necesar ca masina sa fie oprita complet. Probabil ca ati experiementat momentul in care masina inca inainteaza cu o viteza relativ mica, iar daca bagati brusc in masarier se aude un zgomot destul de mare. Acest lucru se intampla pentru ca aceste cutii de viteze manuale nu au sincron pentru masarier, ci doar pentru treptele de viteza.
Am specificat mai devreme despre sprijinirea piciorului pe pedala de masarier la drum intins. Acest lucru este valabil si pentru stationarea de la semafor. Multi soferi fac greseala sa astepte la semafor cu piciorul pe ambreiaj si cu masina in viteza pentru a nu mai trebui sa bage uletrior masina in viteza. Acest lucru este gresit, pentru ca se vor produce aceleasi uzuri la ambreiaj. Si mai este si problema comoditatii, avand in vedere ca este destul de incomod sa stam cu piciorul apasat pe ambreiaj la semafor. Deci nu este niciun beneficiu, din contra.
Alta regula este legata de frana de mana. Este indicat si necesar ca in rampa sa folosim frana de mana si nu doar ambreiajul. Daca incerci sa urci o rampa foate inclinata doar din ambreiaj, vei produce daune acestuia si vei si tura motorul excesiv.
De asemenea, incearca sa nu fortezi motorul daca acesta este rece. Uleiul de motor are nevoie de timp pentru a ajunge la toate componentele, deci da-i timp pentru a lubrifia, lucru care se intampla dupa ce motorul s-a incalzit.