ITP inseamna inspectie tehnica periodica si este reglementata prin lege ca fiind o verificare obligatorie a masinii. In cadrul acesteia se va verifica daca masina corespune normelor de siguranta pentru circulatia pe drumurile publice, dar si nivelul de poluare.
Pentru efectuarea ITP-ului sunt necesare urmatoarele documente: cartea de identitate a masinii, certificatul de inmatriculare al masinii, asigurarea RCA si buletinul.
La aceasta verificare se va verifica initial nivelul de poluare, gazele si zgomotul emis de teava de esapament. Apoi se trece la verificarea sistemelor de siguranta. Si aici discutam despre frane. Apoi sistemul de directie si starea farurilor sau a altor componente electrice.
Daca vrei sa treci cu brio o inspectie ITP trebuie sa te asiguri dinainte ca anumite componente sunt in stare ireprosabila.
Primul lucru de verificat pe lista este starea discurilor si placutelor de frana. Iar asta nu trebuie sa faci doar daca mergi la ispectia tehnica periodica, ci oricand, pentru ca de frane depinde viata soferilor si a pietonilor. De aceea ele trebuie sa fie oricand in stare perfecta de functionare. Cum le poti verifica? Masina transmite semne atunci cand are o problema la discuri sau la placute. Fie trepideaza in mers volanul, fie auzi zgomote, aceste lucruri pot insemna o degradare a placutelor si a discurilor. Daca observi ca discurile sunt deformate sau, mai rau, fisurate, nu risca sa mergi cu masina nici macar pana la service, ci apeleaza de urgenta un serviciu de tractari auto Bucuresti pentru a duce masina sa ii schimbi piesele. Daca circuli cu un disc de frana fisurat acesta se poate sparge in timpul mersului, iar umarile pot fi tragice.
Nu omite sa verifici nici conductele. Poti face asta fie personal, uitandu-te sub masina dupa urme de rugina sau crapaturi, sau poti merge la service auto pentru verificare. Daca te prezinti la o inspectie ITP cu asemenea probleme, asteapta-te sa fii trimis acasa.
Daca observi ca volanul trage intr-o parte, inseamna ca sistemul de directie al autovehiculului nu este in regula. Poate sa fie ceva minor, un singur element banal pe care trebuie sa il schimbi, sau poate fi vorba de ceva destul de serios. Ideea este ca nu trebuie sa stam pe ganduri daca observam asa ceva. Si cu siguranta inspectorii ITP nu vor trece cu vederea o astfel de problema, indiferent de ce ar fi generata.
Daca vrei sa treci cu bio inspectia ITP, verifica cu atentie fiecare bec si fiecare far. Sistemul de iluminat este esential pentru obtinerea avizului ITP. Este mult mai simplu sa inlocuiesti becurile nefunctionale, decat sa faci un drum la ITP si sa ti se refuze autoturismul. Va trebui sa remediezi problemele si sa te prezinti iar pentru inspectie, timp in care nu vei avea voie sa circuli cu masina, nevanad ITP valabil.
Un alt detaliu este ca seria de la motor sa fie vizibila. Inainte sa mergi la verificare, uita-te daca este conforma si daca se poate vedea cu usurinta. De asemenea, daca ai cumva martori aprinsi la bord, nu strica sa dai o fuga la service pentru a remedia problema. Este posibil sa nu treci ITP cu martori aprinsi la bord, iar acestia nu sunt aprinsi intamplator. Ei semnaleaza o problema pe care nu este bine sa o trecem cu vederea.